Lokal mat og tilhørighet har de siste årene blitt mer og mer viktig for oss alle. Gjennom reiserestriksjoner har vi oppdaget vårt eget land, vårt lokalsamfunn og hvilke muligheter og tilbud vi omgir oss med.


Vi har tatt oss en prat med kunden vår Liverten, om hvordan de har utviklet seg de siste to årene gjennom pandemien. Liverten er en flott ambassadør for merkevaren Lierne, for produksjon, salg og formidling av lokal mat og lokal matkultur.

Vi i Liverten har brukt perioden til å utvikle vårt digitale system. Vi har skiftet til Susoft kassesystem på alle salgssteder og opprettet tre nettbutikker. Spennende er det også at vi har koblet oss til Susoft Event for salg av opplevelser og Susoft Booking for salg av overnatting. Med dette åpnes nye markedsområder og vi kan for alvor være fyrtårnet innen reiseliv, både fysisk med servicestasjonen og på nett før gjesten kommer.

Tove Heggdal Ingulfsvann, Reiseliv- og markedsleder hos Liverten

Foodtruck i verdensklasse

Det er varmere i været og en sommer full av turister, festivaler og yrende folkeliv står for tur. For første gang på flere år står vi overfor en sesong fri for restriksjoner og tiltak noe som selvfølgelig en bedrift som Liverten er lettet og glad for. Liverten vant nylig gull i NM for beste Foodtruck og skal senere i år konkurrere i EM i Tyskland.

Foodtrucken legger ut på trøndelags turne i sommer, og kundene kan på en sømløs måte bestille og hente knallgod lokal takeaway mat med råvarer fra Liernes villmark. På flere steder åpner vi også for mulighet til å bestille lokalmat fra nettbutikk for uthenting på Foodtruck. Så vi kan ta med lokalmatprodukter fra fjells til byen.

Vi forventer at hyttefolket og tilreisende blir glade for å kunne booke og bestille mat på forhånd og hente det når det er klart på servicestasjonen i Lierne.

Tove Heggdal Ingulfsvann, Reiseliv- og markedsleder hos Liverten

Digital synlighet

Opplevelsen en kunde har av service, effektivitet og tilgjengelighet har høyt fokus hos Liverten. Digital synlighet og behovet for å vise bredden av deres sortiment ble tilfredsstilt gjennom et kassesystem med take-away nettbutikk både på Liverten Servicestasjon og Foodtruck.

Sammen med Saxvik kontorsenter har Liverten kommet frem til løsninger som er skreddersydd og tilpasset deres behov. Med et system hvor scanning av QR-kode, bestilling og betaling utføres på telefon unngår de lange køer og oppnår fornøyde kunder som kan sette søkelys på det som er viktig. En god matopplevelse.

Etter seieren i norgesmesterskapet i Foodtruck merker vi økt interesse og pågang etter lokalmat og interesse for merkevaren Lierne. Vi gleder oss til å teste ut ny løsning med bestilling via QR kode. Vi har alltid vært god på logistikk og rask køhåndtering. Med kraften fra de nye digitale løsningene er vi klare for å bli best i klassen.

Tove Heggdal Ingulfsvann, Reiseliv- og markedsleder hos Liverten

Regnskap

Kassesystemet hos Liverten, samt nettbutikk er koblet opp mot regnskap. Det gir en god arbeidsflyt for hele prosessen, fra en kunde betaler til oppgjøret når skrivebordet til regnskapsføreren.

Liverten er svært fornøyd med det komplette systemet som samkjører kasse, nettbutikker og bestillings håndtering. Vi ser en effektivitetsgevinst, det er lett å ha oversikt og snakker godt sammen. Systemet er lett å ta i bruk og betjenes av alle. I hele prosessen har vi opplevd en ekstraordinær god support, opplæring og støtte fra en løsningsorientert gjeng på Saxvik kontorsenter

Tove Heggdal Ingulfsvann, Reiseliv- og markedsleder hos Liverten

Kvalitet i alle ledd

Liverten har gjennom flere grep effektivisert sin egen arbeidshverdag, optimalisert varemerke og tilbudet de leverer. Sammen med Saxvik kontorsenter har de utarbeidet en løsning som kommer både kunden og bedriften til gode. Med fokus på ekte råvarer, kvalitet, lokal tilhørighet og profesjonalitet til fingerspissene har Liverten utmerket seg og fortsetter å tenke helhetlig, stadig forbedre merkevaren og jobber mot nye mål sammen med Saxvik kontorsenter i tiden fremover!

Vi gleder oss til reisen videre!