Har du tenkt på hvordan du skal få ut riktig og god informasjon når samfunnet går mot normale dager igjen?

Regjeringen starter forhåpentligvis å lette på COVID-19-restriksjonene i løpet av våren, og det kan skape forvirringer. Hver kommune, fylke og by kan ha sine egne retningslinjer, individuelle arbeidsplasser eller forskjellige fasiliteter kan ha sine egne regler. Ved å utnytte effekten til digital skilting kan du sørge for at alle som besøker ditt sted, enten det er kunder, besøkende, ansatte eller studenter, vet hva de skal gjøre og hvor de skal gå. Og enda viktigere, hvordan de skal føle seg trygge der de er.

Noen steder er det et krav om at besøkende forhåndsregistrerer seg eller registrerer seg når de går inn i en bygning. Hvis dette er tilfellet vil gode beskjeder på infoskjermer gi en påminner om dette, og du kan vise hvordan man registrerer seg, eller vise hvordan du kontakter personen du har kommet for å møte.

Publy Innsjekk

Publy har en løsning som gjør det raskt og effektivt å ta i mot besøkende. Innsjekkløsning er også korona-vennlig, gjennom at besøkende kan registrere sitt besøk ved å bruke egen telefon. På den måten unngår man at mange trykker på samme skjermflate. Løsningen har full smittesporing slik at du kan ta ut liste på alle besøkende. Les mer om Publy Innsjekk her.

Publy innsjekk for besøkende

Det er viktig å inkludere meldinger om anleggets policy for maskebruk, distansering og spriting/vasking av hender. Info på de digitale skiltene skal ikke bare påminne folk når de skal bruke dette, men hvor disse hygienestasjonene er i anlegget.

For å minimere hvor ofte folk trenger å berøre ting, kan du legge til en policy om å prøve å la dørene være åpne når det er mulig, eller å ta trappene isteden for heisen hvis målet bare er et par etasjer unna.

Noen organisasjoner implementerer enveiskorridorer for å hjelpe folk til å opprettholde riktig avstand. Digitale skilt kan vise veien med enkle retningspiler.

Steder som kafeer eller treningssentre må kanskje holde stengt eller endre åpningstidene sine. Igjen, bruk digitale skilt for å holde folk oppdatert.

Ved annonsering av eventuell åpning av et sted som har vært nedstengt bør man inkludere en QR-kode eller en kort URL som lar folk få tilgang til en omfattende liste over gjeldende retningslinjer. Inkludering av lenker til statlige eller kommunale retningslinjer, eller til og med FHIs anbefalinger, kan også være nyttig. Ved bruk av url kan man også sette opp touchskjermer som gjør at besøkende kan bla gjennom og se utvidet info om gjeldende retningslinjer.

Ikke glem å fremhev det positive!

Pandemien har skapt store forandringer i folks liv. Mange har vært engstelige for familie, jobb og sitt sosiale liv. Prøv å hev stemningen med inspirerende, motiverende eller morsomme meldinger på skjermene. Minn gjerne på at vi sammen går i riktig retning, MOT normalitet!

Forhåpentligvis er folk allerede vant med å stole på de digitale skjermene for å få oppdatert informasjon, så det å få info om gjenåpningstiltak vil føles naturlig når de kommer tilbake til kontoret, universitetet eller den lokale kafeen.

Nøkkelen er nøyaktig og god informasjon!

 

Kilde: Publy.no