Saxvik

En leverandør - Komplett kontor

  • Hjem
  • Produkter
  • Nyheter
  • Support
    • BACKUP OG SAF-T
    • SALESBO
  • Om oss
    • Historie
    • Ansatte
  • Referanser
  • Kontakt oss
  • Bestilling

11. mars 2021

Bruken av digitale skilt når samfunnet går tilbake til normalen

Har du tenkt på hvordan du skal få ut riktig og god informasjon når samfunnet går mot normale dager igjen?

Regjeringen starter forhåpentligvis å lette på COVID-19-restriksjonene i løpet av våren, og det kan skape forvirringer. Hver kommune, fylke og by kan ha sine egne retningslinjer, individuelle arbeidsplasser eller forskjellige fasiliteter kan ha sine egne regler. Ved å utnytte effekten til digital skilting kan du sørge for at alle som besøker ditt sted, enten det er kunder, besøkende, ansatte eller studenter, vet hva de skal gjøre og hvor de skal gå. Og enda viktigere, hvordan de skal føle seg trygge der de er.

Noen steder er det et krav om at besøkende forhåndsregistrerer seg eller registrerer seg når de går inn i en bygning. Hvis dette er tilfellet vil gode beskjeder på infoskjermer gi en påminner om dette, og du kan vise hvordan man registrerer seg, eller vise hvordan du kontakter personen du har kommet for å møte.

Publy Innsjekk

Publy har en løsning som gjør det raskt og effektivt å ta i mot besøkende. Innsjekkløsning er også korona-vennlig, gjennom at besøkende kan registrere sitt besøk ved å bruke egen telefon. På den måten unngår man at mange trykker på samme skjermflate. Løsningen har full smittesporing slik at du kan ta ut liste på alle besøkende. Les mer om Publy Innsjekk her.

Publy innsjekk for besøkende

Det er viktig å inkludere meldinger om anleggets policy for maskebruk, distansering og spriting/vasking av hender. Info på de digitale skiltene skal ikke bare påminne folk når de skal bruke dette, men hvor disse hygienestasjonene er i anlegget.

For å minimere hvor ofte folk trenger å berøre ting, kan du legge til en policy om å prøve å la dørene være åpne når det er mulig, eller å ta trappene isteden for heisen hvis målet bare er et par etasjer unna.

Noen organisasjoner implementerer enveiskorridorer for å hjelpe folk til å opprettholde riktig avstand. Digitale skilt kan vise veien med enkle retningspiler.

Steder som kafeer eller treningssentre må kanskje holde stengt eller endre åpningstidene sine. Igjen, bruk digitale skilt for å holde folk oppdatert.

Ved annonsering av eventuell åpning av et sted som har vært nedstengt bør man inkludere en QR-kode eller en kort URL som lar folk få tilgang til en omfattende liste over gjeldende retningslinjer. Inkludering av lenker til statlige eller kommunale retningslinjer, eller til og med FHIs anbefalinger, kan også være nyttig. Ved bruk av url kan man også sette opp touchskjermer som gjør at besøkende kan bla gjennom og se utvidet info om gjeldende retningslinjer.

Ikke glem å fremhev det positive!

Pandemien har skapt store forandringer i folks liv. Mange har vært engstelige for familie, jobb og sitt sosiale liv. Prøv å hev stemningen med inspirerende, motiverende eller morsomme meldinger på skjermene. Minn gjerne på at vi sammen går i riktig retning, MOT normalitet!

Forhåpentligvis er folk allerede vant med å stole på de digitale skjermene for å få oppdatert informasjon, så det å få info om gjenåpningstiltak vil føles naturlig når de kommer tilbake til kontoret, universitetet eller den lokale kafeen.

Nøkkelen er nøyaktig og god informasjon!

 

Kilde: www.publy.no 

 

  • Påskeevangeliet 2021
  • Bruken av digitale skilt når samfunnet går tilbake til normalen
  • Ergonomi på hjemmekontor!
  • Steinkjer samfunnshus
  • Viktigheten av å omgås på jobben!

Personvernerklæring

Personvernerklæringen handler om hvordan denne nettsiden samler inn og bruker informasjon om besøkende. Erklæringen inneholder informasjon du har krav på når det samles inn opplysninger fra nettstedet vårt, og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger. Juridisk eier av nettsiden er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger. Det er frivillig for de som besøker nettsidene å oppgi personopplysninger i forbindelse med tjenester som å motta nyhetsbrev og benytte del- og tipstjenesten. Behandlingsgrunnlaget er samtykke fra den enkelte, med mindre annet er spesifisert.

1. Webanalyse og informasjonskapsler (cookies)

Som en viktig del av arbeidet med å lage et brukervennlig nettsted, ser vi på brukermønsteret til de som besøker nettstedet. For å analysere informasjonen, bruker vi analyseverktøyet Google Analytics. Google Analytics bruker informasjonskapsler/cookies (små tekstfiler som nettstedet lagrer på brukerens datamaskin), som registrerer brukernes IP-adresse, og som gir informasjon om den enkelte brukers bevegelser på nett. Eksempler på hva statistikken gir oss svar på er; hvor mange som besøker ulike sider, hvor lenge besøket varer, hvilke nettsteder brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes. Ingen av informasjonskapslene gjør at vi kan knytte informasjon om din bruk av nettstedet til deg som enkeltperson. Informasjonen som samles inn av Google Analytics, lagres på Googles servere i USA. Mottatte opplysninger er underlagt Googles retningslinjer for personvern. En IP-adresse er definert som en personopplysning fordi den kan spores tilbake til en bestemt maskinvare og dermed til en enkeltperson. Vi bruker Google Analytics sin sporingskode som anonymiserer IP-adressen før informasjonen lagres og bearbeides av Google. Dermed kan ikke den lagrede IP-adressen brukes til å identifisere den enkelte brukeren.

2. Søk

Hvis nettsiden har søkefunksjon så lagrer informasjon om hvilke søkeord brukerne benytter i Google Analytics. Formålet med lagringen er å gjøre informasjonstilbudet vårt bedre. Bruksmønsteret for søk lagres i aggregert form. Det er bare søkeordet som lagres, og de kan ikke kobles til andre opplysninger om brukerne, slik som til IP-adressene.

3. Del/tips-tjenesten

Funksjonen "Del med andre" kan brukes til å videresende lenker til nettstedet på e-post, eller til å dele innholdet på sosiale nettsamfunn. Opplysninger om tips logges ikke hos oss, men brukes kun der og da til å legge inn tipset hos nettsamfunnet. Vi kan imidlertid ikke garantere at nettsamfunnet ikke logger disse opplysningene. Alle slike tjenester bør derfor brukes med vett. Dersom du benytter e-postfunksjonen, bruker vi bare de oppgitte e-postadressene til å sende meldingen videre uten noen form for lagring.

4. Nyhetsbrev

Nettsiden kan sende ut nyhetsbrev via epost hvis du har registrert deg for å motta dette. For at vi skal kunne sende e-post må du registrere en e-postadresse. Mailchimp er databehandler for nyhetsbrevet. E-postadressen lagres i en egen database, deles ikke med andre og slettes når du sier opp abonnementet. E-postadressen slettes også om vi får tilbakemelding om at den ikke er aktiv.

5. Påmelding, skjema

Nettsiden kan ha skjema for påmelding, kontaktskjema eller andre skjema. Disse skjemaene er tilgjengeliggjort for publikum for å utføre de oppgaver de er ment å gjøre. Påmeldingsskjema er for at besøkende kan melde seg på eller registrere seg. Kontaktskjema er for at besøkende enkelt kan sende en melding til nettsidens kontaktperson. Vi ber da om navnet på innsender og kontaktinformasjon til denne. Personopplysninger vi mottar blir ikke benyttet til andre formål enn å svare på henvendelsen. Skjema sendes som epost via Mailgun som tredjepartsløsning. Hele innsendelen blir lagret hos Mailgun i 24 timer. Mellom 24 timer og 30 dager er det kun mailheader som blir oppbevart før innsendelsen blir slettet etter 30 dager. Årsaken til denne lagringen er for å bekrefte om eposter blir sendt fra nettsiden og videresendt til riktig mottaker. Når eposten er mottatt av mottaker så er det opp til mottaker å avgjøre Databehandlingsbehovet av eposten.

6. Side- og tjenestefunksjonalitet

Det blir brukt informasjonskapsler i drift og presentasjon av data fra nettsteder. Slike informasjonskapsler kan inneholde informasjon om språkkode for språk valgt av brukeren. Det kan være informasjonskapsler med informasjon som støtter om lastbalanseringen av systemet slik at alle brukere blir sikret en best mulig opplevelse. Ved tjenester som krever innlogging eller søk kan det bli brukt informasjonskapsler som sikrer at tjenesten presenterer data til rett mottaker.

7. Hvordan håndtere informasjonskapsler i din nettleser

På www.nettvett.no kan du lese om hvordan du stiller inn nettleseren for å godta/avvise informasjonskapsler, og få tips til sikrere bruk av internett.

logo-1footer
Saxvik Kontorsenter består i dag av 11 ansatte som er delt inn i to team; Team maskin og Team interiør. Sammen vil vi gjøre det vi kan for at du som kunde skal få levert det du og din bedrift har behov for, til en fornuftig pris.

«Gjør et godt valg»

Åpningstider:
mandag-fredag 08:00-15:30

Velkommen.

Kontakt

Saxvik kontorsenter AS
Bomveien 13, 7725 Steinkjer

Telefon: +47 741 70 940
E-post: [email protected]



Følg oss på Instagram

Copyright © 2021 · Altitude Pro Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in